0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
"Comp freq reg P";"Compressor frequency regulator P";47101;"";u8;1;0;0;0;R/W;OM detta är förstärkningen så borde den nog minskas om man har problem med självsvängningar, INTE ökas."Comp freq max delta F";"Maximum change of copmpressor frequency in compressor frequency regulator";47102;"Hz";s8;1;0;0;0;R/W;Då detta värde står efter "P"-värdet så kanske det är vad de använder som/istället för "I-tid"I så fall skall detta värde ökas.Om mina tankar stämmer så borde du minska "P" och öka "Comp freq max delta F", alltså låta kompressorn öka/minska frekvensen lite mer varje gång den gör en ändring.
1. Menar du att den inte räknar ned gradminuterna längre än till -489?Beror det på att du begränsat hur långt ned den kan räkna?Om så är fallet: Hur har du gjort det?Som jag tolkar ditt inlägg så är det ju detta värde du borde öka:"DM start heating";"The value the degree minutes needed to be reached for the pump to start heating";47206;"";s16;1;-1000;-30;-60;R/W;"Comp freq reg P";"Compressor frequency regulator P";47101;"";u8;1;0;0;0;R/W;OM detta är förstärkningen så borde den nog minskas om man har problem med självsvängningar, INTE ökas."Comp freq max delta F";"Maximum change of copmpressor frequency in compressor frequency regulator";47102;"Hz";s8;1;0;0;0;R/W;Då detta värde står efter "P"-värdet så kanske det är vad de använder som/istället för "I-tid"I så fall skall detta värde ökas.Om mina tankar stämmer så borde du minska "P" och öka "Comp freq max delta F", alltså låta kompressorn öka/minska frekvensen lite mer varje gång den gör en ändring.
Bergen77, din VP har en min-effekt på 3 kw, men beroende på Köldbärar-tempen sannolikt närmare 4 kw.Om du har ett effektbehov på 3,5 kw, borde den gå på minimifrekvens 20 hz hela tiden. Det är ju det du vill. Jag skulle starkt rekommendera en usb-loggning, så vi får se vad som händer. Jag tror du har något galet. Om du har 13 grader under börvärde, ska det ta max 15 minuter att komma till start, om du hade start värde till -100.