0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Finns inga möjligheter för styren att undvika hög kondensor in det beror på för hög vv temp och då kör vp kompresdorn så högt som möjligt sen brukar elen värma det sista. Lösningen är att sänka vv tempen nån grad. Utseendet på Nibes styr är 6-7år gammalt långt före 1255 kom ut på marknaden.
Uplink är som den är. Den är inte jättebra vid felsökning, dvs jag ser inte alla parametrar av intressen i din maskin. Ladda upp log-filer istället. Sen vill jag att du ställer in följande, vare sig du tror på det eller inte.Du kan ju alltid ändra tillbaka om det inte fungerar.Gm start -100start tillskott 600Flödessystem radiatorer, med den DUT du skall ha. Dvs delta 10.Och så en log-fil!
Nja, vp:n lyckas ju värma vattnet till samma temperatur utan problem så länge jag väljer laddmetod difftemp då maskin går lite lugnare. Problement uppstår bara när jag kör med måltemp istället för att kunna utnyttja maskinens fulla effekt. Rimligen borde styrningen känna av att nu börjar vi närma oss gränsen för hög temp och då justera kompressorhastighet och CP så varningen inte uppkommer. Som kund ska man inte behöva se felmeddelanden så länge man håller sig i ett normalt driftsfall enligt min åsikt. Men det hela vore ju ett icke problem bara den vanliga styrningen funkat så maskin inte självsvänger när VV laddningen tar lite längre tid. Det är ju för att lösa det som jag började testa med laddmetod måltemp för att få kortare laddtid. Nu tror jag att detta val av laddmetod är specifikt för 1155 så det är väl lite halvt off topic här // Magnus
Har för mig att man kan välja vv laddnings effekten