0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Bergen, Uffen var den ena, han skriver flera gånger att problemet är fixat, då måste man väl tro på det. Men det är en till, dock inte vidare aktiv. Hur går det med din logg?
Nu har jag skrivit ett långt mail till Nibe med mina åsikter, och bett någon från deras utvecklingsavdelning kontakta mig, vi får väl se om det händer nåt...Det är illa om en skitsak som en dålig regulator skall få påverka försäljningen, och de råd vi ger här i forumet, det är riktigt illa.Och det gäller både Nibe och Thermia.
Någon mer som märkt av att efter pumpen kört en varmvattenladdning tar det 45-60 min innan temperaturen och flöde( hastighet på värmebärarpump) är tillbaka som innan varmvattenladdning? Verkar vara en extrem fördröjning men det kanske är normalt trots att innetempen kan droppa någon grad ifall det är runt nollan och kallare
Jeg har lest gjennom hele tråden en gang til nå og kan ikke se at noen av de aktive har kommet i mål med sine varmepumper, iallefall har jeg ikke sett noe kurve som viser at fin innregulering av temperaturen etter en stans eller varmtvannsproduksjon. Hvis noen har fått dette til hadde det vert morro å se en slik kurve.Det nærmeste må være Uffen i sitt innlegg 23 februar 20:27 men der går jo pumpen i on/off store deler av tiden. Det jeg savner er en graf som viser en pumpe som klarer å ligge på 20-30Hz over lengre tid uten å stoppe. Min kan gjøre det frem til varmtvannsproduksjonen er avsluttet...