0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men varför försöka koppla ihop nåt eget hopkok när det finns färdigt stöd för det i värmepumpen?Med POOL 40 kan man ställa in kompressorhastighet vid poolladdning.Med en enkel switch kan man även blockera poolladdning om man vill.Man behöver tydligen en extern cirkpump för värmesystemet när man har POOL 40, troligen för att VP skall kunna hålla reda på GM. Den interna pumpen används ju för att mata växlaren när den värmer poolen.En AXC 40 kommer med två tempgivare och du får då möjlighet att styra temp via menysystemet, och jag är övertygad om att man med dip-switcharna kan ställa in att den blir en POOL 40.Jag skulle i vilket fall skaffa en AXC 40 (hittade en för ca 2800:- inkl moms) i stället för att mickla med nåt hemkok.
När snålheten bedrar visheten Skulle ju vara så kul om din nya system inkludera en arbetstank. Sen om du kunde hänga på dina logger prylar så kunde vi alla följa och förundras hur fantastiskt fint systemet går Nej men då har du ju verkligen något att jämföra med. Måste ju stå leverantörer i kö för att kunna sponsra med ett sådant system. Det skulle väl bli "facit" så att säga.Edit: Sponsra inte "spånsra"
När jag köpte vp var det i stort sett samma pris på on/off + tank som en inverter. Dock var inte installationen av tanken inräknad då. Pga utrymmesbrist var inte valet svårt.
Jag fattar att VP måste göra sig av med minimieffekten. I ditt exempel 3kW. Vad drar 3 kW på sommaren? Inte många grejer, så då måste Vp gå on/off då? Värma vatten t.ex.Jag skulle vilja ha en tulipanaros, en VP som kan variera uteffekten från noll till max. Hur utopiskt är det?