0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skrev någon tusenlapp inte EN. Jag och ingen annan jag känner har då än bytt varmvattenberedare som bara är 10 år, den jag har nu är nästan 30år och i mitt förra hus är den 40år och fortfarande hela, risken är mycket större att kompressor/vp rasar innan. Om det skulle vara så illa att VVB går sönder alldeles för tidigt kan du ju montera en separat den dagen. Så det är ju du som slösar med pengarna förmodligen helt i onödan.
Fanns ingen M när jag beställde min Inverter L aug-15.Jag hade valt en L igen trots överkapacitet. Tack vare den stora radiatorvolymen blir det väldigt små översvängningar på framledningstemp när den går som on/off. Sen är den ju väldigt tyst när den inte behöver gå på de högre växlarna.
Alldeles nyligen var det en på forumet som ville byta kompressor på sin värmepump som var ca 10 år gammal, det bytet kanske inte var så smart på en sån gammal värmepump, men eftersom han nyligen bytt varmvattenberedare "Kommer inte ihåg kostnaden eller om det ens stod" så hade han hamnat i renoveringsfällan. Sådana problem slipper man om man har separata enheter. Men som sagt alla gör sina val och prioriteringar och jag vill absolut ha separata enheter.Finns ju dom som även är tvingade att ta bort sina termostatfunktioner på radiatorerna år 2017.
Radiatortermostater måste vara något av det mest överreklamerade som finns i alla fall.
Vad krävs för att en termostat ska fungera Som det är tänkt . Kan någon av er svara på det ?
Alla anläggningar som har överyta är enkla att justera in Har man radiatorer som avviker med stora ytor Finns inga problem för någon Klart din va "snorbillig" du hade en kompis om jag kommer ihåg rätt Som du köpte grejerna av Det finns folk med kontakter i alla branscher Det kan man inte måla ut som en sann prisbild Om jag känner Europa chefen på Nike eller något annat Och får köpa direkt är det en affär mellan hen och mig