0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Inverter 3-12 Kommer din ner till ursprungs växeln efter smörjning överhuvudtaget efter VV smörjning. Min blir som fast på fyran eller femman och då går det fort innan den behöver stanna. Sen smörjning som går direkt mot huset är det sällan problem med. Har du provat att begränsa pumpen något?
Då jag som kanske lite jobbigare kund tydligen ligger före er i uppdatering(ber om ursäkt inverter 3-12 då jag inte tydligen har koll på alla nollor, ettor missade att vi inte har samma uppdateringen) har hunnit utvärdera den nya uppdateringen och även hunnit vara i kontakt med Thermia så fick jag några handfasta råd i eftermiddag. Dom råden skall jag prova och utvärdera. Thermia har även tagit till sig av min utvärdering och jobbar på den. Det var roligt att få feedback från deras sida och det känns roligt att få ge feedback. Så nu får dom sätta sig vid datorn och fundera och komma med en förbättrad version av den jag har. Det är dock bara små detaljer som saknas, mest tajming och känslighet. Så håll ut gott folk.
Inverter 3-12 hur gör din i start frekvensen. Min går upp till 1500 rpm någon sekund sen försöker den gå ner till 1205 rpm men förångnings temperaturen börjar vandra utanför envelopet och tvåan blir den nya start växel. Då samma sak upprepar sig så blir det trean som den kör på. Detta om jag inte har begränsat pumpen. Har fått råd att öka CP men det funkar inte. Det blir ingen temp tapp på köldbäraren så någon bristande cirkulationen verkar det inte vara. Har jag pumpen begränsad så blir det ett likadant temp tapp men den fortsätter på vald växel och tempen kommer på rätt sida av sträcket efter några sekunder.
Problemet efter VV smörjning tror jag är att pumpen börjar gå ner i varv samtidigt som shunten vrider om och då är temperaturen för hög för att den ska få gå tillbaka till ettan /tvåan. Därför blir den tvingad kvar på för hög växel. Om shunten skulle vrida om ca 10 sekunder innan varven går ner skulle temperaturen hinna ner till lämplig nivå. Hur går det med smörjning direkt mot huset? För mig är det sällan problem med dom. Kan du ta en titt på hur din förångnings temp gör i starten . I envelopet läget. Tryck på bollen så kommer värdena fram. Det som är intressant är om din gör en dykning i temp. Nu har du antingen varmare KB så den kanske klarar linjen. Min KB in ligger på nollan, ibland lite minus och ibland lite plus. Mest bara för att få en referens.
Tempen på VB menar jag.Om den är för hög hamnar den utanför envelopet för ettan / tvåan.Eftersom när den gör VV så är tempen på KB över 50 g.Envelopet på ettan är 40 g max och tvåan 50 g om jag inte minns fel.Kan hända att min tank hjälper till vid smörjning mot hus .Sen så har jag mest pumpen begränsad så min blir tvingad tillbaka så jag vet egentligen inte hur den skulle göra om den fick jobba fritt.Jag har den begränsad för annars skulle den starta på trean och då skulle jag aldrig få se några smörjningar.Hur ofta smörjer din?