0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Glöm det jag skrev om CP det är fel....
Det är ingen buffert-tank/styrning som är aktiverad så att interna CP ska stå när kompressorn står?
Heddan en dum undran vad händer med värmen i växlaren och CP om den stannar , jag vet inte var utgående givare sitter men det kan väl inte bli några nämnvärda förluster om den går mot tanken men svalnar för givare
Hmm, blir fundersam. Måste kolla det, men inget som jag bockat iallafall. Såhär har det varit sen den blev monterad, har ingen tank. Undra vars man ändrar sånt..
Köldbärarpumpen är pumpen som snurrar brinen genom kollektorn (borrhålet, jordvärmeslingan) och den ska vad jag vet alltid bara gå när kompressorn går.Det vi har diskuterat nu är Värmebärarpumpen som snurrar radiatorvattnet, den ska i normala fall gå hela tiden. Men oftast går den med låg fart när kompressorn står still.
Såja Den här "brytaren" ska vara grå och inte grön som min för jag kör över buffertank Tvärtom vad man kan tro konstigt nog.
Båda pumparna stannar med kompressorn med en lätt fördröjning om man inte har aktiverat konstant drift KB.
Om du menar att VB CP ska gå hela tiden ska brytaren vara grå. Då går VB CP ner på 15% när kompressorn står i standby. Det värdet går att ändra.