0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Till er med M,Verkar som den vill ha oil boost cycle i intervall 1000-1800rpm (krav fr kompressortillverkare)Har den gått i detta intervall mer än 2 tim varvar den upp till 3600rpm i 5 min.Eftersom L har 1800 rpm som lägsta upplevs inte det "problemet" på denKanske förklaring på "bråkigare" reglering på M?Kan det vara samma kompressor i L och M, någon som vet?
Nä, ingen tar jobbet av den Har du anmält till ÅF något. Uppdateringen skall vara nära. Jag är lovad v6 dvs i veckan men jag är tveksam. Här i Piteå har det varit lite kyligt i några dagar -10 till -20 och det är en fröjd att titta på grafen. Har också hittat helt rätt i värmekurvan.Så just nu är det en fröjd att vara en M ägare. Min tank med Vv slinga tillsammans med HGW gör att den sällan behöver göra VV körningar om inte tonåringarna inte tar allt för långa duschar. Dom kan nämligen duscha i timmar.Finns det någon bra lösning på det problemet. Att gnälla hjälper inte.. Aga?
Ahaa, där är nog svaret
Jag har börjat fundera på en till sak, när min går on/off på trean t.ex så när den stannar av så slutar ju CPn att snurra. Är det så för er?Jag tycker ju att även fast pumpen stannar så borde ju cirkulationspumpen gå och snurra runt vattnet tills den startar igen. Tänker jag fel?Jag har provat ändra på "standby flöde" på CPn till 100% men det göringen skillnad. Fabriks är 15%Som jag sett så när den räknat ner till I = -40 då startar CPn och snurrar på tills den räknat till -50 då startar pumpen. Är detta rätt/fel?Varför kan jag inte ha CPn att snurra hela tiden? Då blir ju elementena kanske aldrig kalla? Den borde ju kunna gå på 15% fastän pumpen står still?Det där mjukvaran måste väl vara den "nya" mjukvaran. För den uppdatering dom har pratat med mig som fanns hette 3.01.002. Jag har 3.01.001 som du innan.
Jag har funderat på varför inte CP kan snurra och tänkte skriva om det , nu kom det upp , om CP slutar snurra vad händer , hela systemet tappar framfört vatten och kallnar ner , kallt i raddarna , vet ej men tänker så , att cp stannar så står ju värmen kvar på tur och retur och ger felaktigt värde för start ( varmt )
Vilken CP är det som stannar? Värmebärar-CP eller köldbärar-CP? Den senare skall stanna när värmepumpen inte går.