0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej igen! Har nu bytt även andra säkerhetsventilen och trodde jag löst problemet! Men icke!! Passade på att gå och kolla när ungarna fyllt badkaret och då droppar, nästan (Rinner) ur röret då den gör varmvatten? det var endast ca 50c på framledning vid tillfället av vv produktion & ca 80c i tryckrörert när jag kollade.Finns det något annat som kan vara orsak att det droppar så mycket nu än tidigare?Jag köper inte att det är normalt då det är en drastisk ökning mot tidigare.Tacksam för ideér och svar.//Mogge
Hej Jiri!Jag har likadan ventil som innan 9 bar. Det var 80c i tryckröret (Hetgastemp) Vid tillfället, alltså inte så mycket som det kan bli.Det var det som var underligt att det droppade utan att det var fullt tryck iaf?.Kan man sätta dit en 10 bars ventil utan att riskera andra skador i VP?Jag börjar fundera om den bygger upp för stort tryck (HGW)för tidigt så det blir över 9 bar långt innan tidigare år?Jag hade problem med luft i HGW slingan efter installationen och då monterades en avluftningsventil (se foto), kan den ha slutat funka och det blir för högt tryck?men ser inget ovanligt när jag kollar med ThermIQ. Smurfen: Ingen ny vattenmätare heller.//Mogge