0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och jag tänker som vanligt avstå från att gissa, tro, spekulera och spilla tid på käbbel.
Först, angående en representant för ett märke yttrar sig, så är de oerhört medvetna om att de representerar sin arbetsgivare.- De kan inte säga något dåligt om sin arbetgivare. Därför kommer inga medgivanden om brister.- Men, de kommer inte heller att ljuga, att bli ertappat med en lögn är vore ödestiget. Sedan, Jag tycker att det rätt så ok att CTC inte är med, deras starka sida är annat COP decimaler, som är det som dessa tester fokuserar på./Erland
Citat från: eleson skrivet 28 februari 2006, 18:45:59Först, angående en representant för ett märke yttrar sig, så är de oerhört medvetna om att de representerar sin arbetsgivare.- De kan inte säga något dåligt om sin arbetgivare. Därför kommer inga medgivanden om brister.- Men, de kommer inte heller att ljuga, att bli ertappat med en lögn är vore ödestiget. Sedan, Jag tycker att det rätt så ok att CTC inte är med, deras starka sida är annat COP decimaler, som är det som dessa tester fokuserar på./ErlandVadå COP hysteri?? Det var även en ljudbedömning och hur mycket varmvatten respektive maskin gav eller har det glömts bort??
Men, det faktum att CTC inte har en växelventil som kan strula ( och det verkar vara den enskilda detalj som krånglar mest) samt att den har en shunt och därför inte ger knäppningar i radiatorer,värderas inte i en sådan här test.M V H Erland
Går det att få tag på inställngarna som var gjorda?Det vore intressant att jämföra mina inställningar med testpumpen, även om den var en kompaktpump.
Min känsla är att CTC'n kommer att få dålit i COP testen, Då ctc'n jobbar på ett annorlunda sätt i förhållande till vad dessa under/överskott värmepumpar gör. CTC'n tillåter inget underskott.Och i detta fall verkar man mest vara ute och titta på COP, och inte vad igentligen vad besparing blir. eller om det kan ge andra nackdelar som komfort problem(temp svängningar), knäppningar i rör osv....
Och i detta fall verkar man mest vara ute och titta på COP, och inte vad igentligen vad besparing blir
Var inte IVT:s pump i testet en utgången modell?
MECTC'n tillåter inget underskott.