0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är troligt (tror jag). Temperaturen omvandlas till ett digitalt värde. Beroende på upplösning (antal bitar) får man ett visst mätområde med en viss noggrannhet. Ju mindre tempområde man väljer (min-max) ju bättre blir upplösningen. Konstruktion sker med billigast möjliga komponenter vilket ger stora pengar i slutändan. Man ska uppfylla specen och inte mer. Om dom sätter -20 = ”00000000” digitalt 8 bitar så går det inte att mäta lägre temp.
Undrar varför man skriver om Toshibans avfrostningscykel under en tråd om e9dke?
Citat från: hlj skrivet 12 januari 2006, 22:31:04Undrar varför man skriver om Toshibans avfrostningscykel under en tråd om e9dke?Jamen det är ju så dött på Toshibatråden. Och Sanyotråden ska vi inte tala om. Dom förbannade pumparna bara går och går. :-[
Här ar en intressant toshiba tråd ;-)http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php/topic,1460.0/all.htmlKan det vara så att det verkligen blir fel på toshiban oxå
Måste erkänna att avfrostningsfunktionen under -20 är totalidiotisk!! (Toshiba)
Japp, då kan man lämna denna tråd också till sitt öde...
Japp, då kan man lämna denna tråd också till sitt öde
Huset som pumpe skall hålla någon så när värme i är på 86m3 och inte byggt av gunnebo!! Hade montören här i veckan och är lika fundersam som jag men även han iner att den inte fungerar fullt ut. Avfrostning Var 40 min. i ca 12-15 min. Från stopp till start ca 15-20 min.Fick en elräkning i veckan vilket skämt , besparing det blev i jämförlse med samma period förra året med bara elradiatorer på 200,00kr . Detta är på en månad. Det är tur att en montör från en av Sveriges större VVS kedja håller med om att den inte ger full effekt. Tur är ÄVEN att en VVS ingenjör inkopplad på fallet så slipper man alla förståsigpåare som vet och kan allt .