0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför inte delge storlek på hus och elförbrukning före pump också...
Efter 3v. med utbytt pump så händer det som man trodde inte skulle hända. Kall natt med -10gader ute 19grader inne med pumpen på 23grader. Så vad är det för pumpar som Kinnan säljer. Hade montören ute han kliar sig i kalufsen skall prova med att tanka upp masinen annars rekomenderade han byte till en annan maskin, iså fall blir det 3 maskinen på mindre än ett år och då blir det ingen Panasonic från Kinnan för det verkar vara överreklamerade produkter. *grina*
Citat från: Mike skrivet 11 januari 2006, 19:55:08Varför inte delge storlek på hus och elförbrukning före pump också...Citat från: Mayer skrivet 11 januari 2006, 18:37:44Efter 3v. med utbytt pump så händer det som man trodde inte skulle hända. Kall natt med -10gader ute 19grader inne med pumpen på 23grader. Så vad är det för pumpar som Kinnan säljer. Hade montören ute han kliar sig i kalufsen skall prova med att tanka upp masinen annars rekomenderade han byte till en annan maskin, iså fall blir det 3 maskinen på mindre än ett år och då blir det ingen Panasonic från Kinnan för det verkar vara överreklamerade produkter. *grina* Citat från: Mike skrivet 11 januari 2006, 19:55:08Varför inte delge storlek på hus och elförbrukning före pump också... b00k
Jag håller inte med dig , det finns en alldeles tydlig röd tråd i alla hans inlägg, jag tycker snarare ditt inlägg är lite suspekt?!Är det du som är ÅF?
Citat från: Mike skrivet 11 januari 2006, 22:10:32Jag håller inte med dig , det finns en alldeles tydlig röd tråd i alla hans inlägg, jag tycker snarare ditt inlägg är lite suspekt?!Är det du som är ÅF? Det tog bara 8 min. för Toshibamaffian att försvara sin gottigaste tråd. Tänk att Ni bevakar "Märkesspecifikt Panasonic" så intensivt Suspekt va ordet,sa Bull. PS. Nej, som tur är,jag är ingen återförs. DS.
Citat från: Rocky skrivet 11 januari 2006, 22:56:25Citat från: Mike skrivet 11 januari 2006, 22:10:32Jag håller inte med dig , det finns en alldeles tydlig röd tråd i alla hans inlägg, jag tycker snarare ditt inlägg är lite suspekt?!Är det du som är ÅF? Det tog bara 8 min. för Toshibamaffian att försvara sin gottigaste tråd. Tänk att Ni bevakar "Märkesspecifikt Panasonic" så intensivt Suspekt va ordet,sa Bull. PS. Nej, som tur är,jag är ingen återförs. DS.Ha ha, så fort någon upptäckt vad sin panasonic går för pratas det om troll!!! Så fort jag hittade ordet Toshibamaffian, så var jag kallad att stå upp till kamp! Bevakade Panasonic, det gjorde jag innan jag handlade. Internationella tester, promotelec, lokalt i grannskapet etc!!Numer förmedlar jag bara erfarenheter, och lite teorier, drar lite slutsatser + lite varningar om buggar, felkonstruktioner etc. Eller hur var det med det Rickard? Så att andra i alla fall kan väga in det vid sitt inköp av pump (då kan man ju inte skylla på att man inget visste när man springer runt med varmvatten, hårtorkar etc för att tina isblocken, vänta på nya kretskort, eller för all del, behöver köra grova mängder direktel också). Sen är det ju alltid kul att elda(!) upp Pana ägarna lite. Så att dom får lite hjälp att hålla värmen! Ni får väl söka runt lite efter interna utmärkelser i HVAC branschen. Hett tips, en prisvinnande serie börjar på D och slutar på I. ;Vilken modellserie kan det vara Runte, Mike och alla andra??Sanningen blir inte mindre sann bara för att den är trevlig (för bl.a. mej). / en ur ToshibamaffianPs. Kollade faktiskt in en designmässigt tilltalande Panasonic hembioanläggning som jag funderar på (nu när pumpen sparar grova pengar får man ju råd). Jag skall bara plöja igenom ett antal tester på den, och OM den ljudmässigt och i övrigt är på topp så ska här handlas. Då blir det ju lite som att "plocka russinen ur kakan", det bästa från varje kategori.
Du får hemskt gärna förklara problematiken och förklara vad i missnöjet består, har pumpen pajat och blivit utbytt och gått sönder igen?19 grader inne vid -10 ute låter helt ok! vill du ha varmare så får du stötta med element!!?
Skillnaden mellan Panasonic och Toshiba vid -10 grader är inte mer än ett par hundra watt, inget att hänga upp sig på.Definitivt inget som tarvar utbyte av värmepump.
samt vissa av Panasonics modeller)
Citat från: Rickard skrivet 12 januari 2006, 06:41:50Skillnaden mellan Panasonic och Toshiba vid -10 grader är inte mer än ett par hundra watt, inget att hänga upp sig på.Sen var det ju det där med min "avgiven energi" teori. En pump som avfrostar 1 ggr varannan timme i 6 minuter VS en annan som avfrostar var 40:minut i 14 minuter (vid ett givet driftsförhållande). Dels gör sig pumpen av med mer uppbyggd energi, dels producerar den ju ingen "gratis" energi under tiden den avfrostar. Tog verkligen SP/RR hänsyn till det?
Skillnaden mellan Panasonic och Toshiba vid -10 grader är inte mer än ett par hundra watt, inget att hänga upp sig på.