0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Visst, det fattar jag väl Men positiva saker kan man väl dela med sig av! Du var ju en av dom som gav mig råd i början så du får väl ta åt dig av berömmet Hälsningar Smorre
Citat från: Smorre skrivet 18 januari 2006, 21:56:46Visst, det fattar jag väl Men positiva saker kan man väl dela med sig av! Du var ju en av dom som gav mig råd i början så du får väl ta åt dig av berömmet Hälsningar SmorreTack! Och tack för att allt skrivande inte varit för blinda ögon! Jag är självklart glad att det funkar lika bra för dig som för mig!Jag måste nästan hålla igen när jag skriver om hur bra pumpen fungerar annars tror alla att man ljuger. Det kan bero på att deras pumpar ger upp tidigare och ser inte en chans att andra kan vara så bra eller så är det så att det är mindre fukt i luften här för den avfrostar inte ofta. Värden just nu är ute -25,7°C nere 19,4° uppe 19°C gasledningen är just nu 54°C detta är fanimej sjukt bra, men jag tror jag har ett bra hus också. Den 21a har jag kört L/L vp i 1år exakt (satte nämligen igång den på min födelsedag 21/1 05) Då har jag förbrukat ca 16 390 Kw/h var av ca 10 000 Kw/h är av pumpen (har kört lite kyla i sommras och även L/L vp´n i garaget ca 2 veckor + Ca 250Liter ved i braskaminen. Mvh Joakar
Jag tillverkade en kanal 240*120 och monterade in 2st 120mm datorfläktar i kanalen tog upp ett hål (240*120) i golvet ovan för kaminen nere då kommer det upp i det innersta rummet uppe. Det skapar en luftström genom 3 av 4 rum uppe och faller sedan ner i trappan.