Antal personer som röstat: 55
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vet inte om du verkligen menar allvar
Dubblering är vad det låter, diversifiering är när man använder olika system för att göra samma sak.Jag tycker inte alls du har fel, därför uppmanade jag dig att läsa det en gång till eftersom du uppenbarligen missförstått vad jag skrev.Jag är en förespråkare för flyget och flygindustrin visar som vi båda skriver hur långt de gått i arbetet med att göra planen säkra och har den längsta erfarenheten och har flest drifttimmar bakom sig..Det och inspektioner, och grundlig service med relativt korta intervaller.Snömos, nej vi menade exakt samma sak men jag hade tillägget att det trots dubblering och olika system ändå finns risk att något händer.Med det menas inte att man inte skall ha dubblering och diversifiering för då hade flygplanen ramlat ner som snöflingor, och då hade vi inte flugit pga olycksstatistiken.KK har dubblering och diversifiering, men jag har mina tvivel om hur långtgående de är och om man verkligen tänkt på alla scenarion.Flyget har haft olyckor och incidenter att lära sig av, kk har haft 3 st och i ett fall uppvisas brister som man mycket väl kunde förutsett.Fukoshima ligger i ett tsunamitätt område, där är väl fel nr 1.Nödaggregaten låg i markplan, inte en uppsättning i markplan och 1 på taket eller högre beläget.Kärnkraften i sverige är säker men inget är 100% säkert.
Alla har i så fall "rätt" i mina ögon på ett eller annat sätt, intressant... Mike
Nä du får nog välja mellan Bigfoot och karlmb Det är nog så att alla har olika kunskaper och erfarenheter. Det är helt ok att tycka olika.Det enda jag ogillar är när någon upprepar samma argument gång på gång utan att kunna bygga under eller förklara sin inställning. Väldigt sällan man ser en konstruktiv diskussion mellan förespråkare för kärnkraft och vindkraft - de brukar båda vara helt låsta i sina positioner.Antingen-eller, svart-vitt, för-mot, allt-inget, skurk-hjälte, gott-ont....som om man inte kunde ha och tycka både och. Sista åren tycker jag vindkramarna varit värst.
Vågkraft!!
...kunde lösa...