Antal personer som röstat: 55
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Äääh, nu har du gödslat tråden med 3 nya meddelanden för att du inte förstod igen!Otur eller är det möjligtvis så eftersom det är ett ständigt återkommande fenomen att det är en medveten handling?Det var för övrigt EXAKT det jag skrev och som jag menade.
Flygindustrin använder diversifiering överallt, men trots mer än 50 års erfarenhet från olika typer av olyckor och oändligt många flygtimmar så händer det ändå.Det finns inget felsäkert system för när vi byggt det så finns ändå den mänskliga faktorn och murphys lag.
Du var nog den enda som inte förstod att trots alla flygtimmar och allt fokus på säkerhet så händer det olyckor ändå.
Ja det gör det, vi kanske ska ta och jämföra antalet flygtimmar per år för alla lite större passagerarplan och räkna antal olyckor per flygtimme, och sedan jämföra resultat med kärnkraften...? Är du beredd på resultatet?
Öhh... Tidigare skrev du att trots diversifiering så ramlar flygplan ner, nu påstår du att du menade att flyget är säkrare än det vi kan jämföra med, kärnkraftsreaktorer. Hur ska du ha det?Hur mycket otur har du själv när du tänker?
Om det byggs blir det säkerligen på befintliga kraftverk, dvs Oskarshamn, Ringhals och Forsmark.Tror aldrig Stockholmarna har märkt något av Forsmark (14 mil) eller Göteborgarna av Ringhals (7 mil).Nya bloggar för kärnkraft startas av miljöpartister! http://pratakarnkraft.nu/http://www.dagensarena.se/opinion/vide-karlsson-elias-rosell-dags-for-gron-dialog-om-karnkraft/och en centerpartist! http://dantilert.se/2015/06/14/prioriteringsproblem/Detta hade varit otänkbart bara för några år sedanEtt tecken på att en omsvängning mot en mer rimlig hållning är på gång