Det går bevisa vad som helst med statistik, det vet du lika väl som jag.
Jag kommer inte att gräva ned mig i statistiken som rör antalet sjuka/skadade av de som arbetar/arbetat med uranbrytning, hur många miljarder liter grundvatten som tagit skada eller förstörts av gruvdriften.
Ej heller kommer jag på något sätt att försöka mig på att ta fram eller söka upp statistik på hur mycket kärnbränsle som ligger och skvalpar runt i ryssland, och hur mycket som hamnat på villovägar.
Jag bryr mig inte ens om att fundera på hur många diktaturer och religiöst fanatiska nationer och grupperingar som förfogar över kärnbränsle eller atomvapen - jag nöjer mig helt enkelt med att ha den bestämda åsikten att vi klarar oss bättre utan skit som vi aldrig blir av med.
Som världen nu ser ut får vi nog vara glada om vi överlever några årtionden till, utvecklingen går i alla fall i rask takt åt fel håll när man ser på världsfreden, och förr eller senare så kommer någon att börja använda atomvapen, eller plutonium för krigsföring eller terrorism, och då kan vi fortare än vi tror vara utraderade.
Vilken muntergök man är.

Framförallt vänder jag mig mot att bygga ny kärnkraft då den är dyrare än hållbara alternativ, DET är verkligen att lobba in absurdum.