0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Anledning till att jag skriver samma sak flera gånger är att jag försöker förklara för dig, du skrev ovan att du inte förstod... Nibe:s skrivning att Vp kan låta mer om du ökar hastigheten på kompressorn över 75% känns ganska fånig. Borde stå liknande på både Vb & Kb pumparna i såfall - eller hur?Att jag oberoende från "ljud-rådet ovan" fått höra att resterande 25% av kompressorns hastighet inte bör användas då den inte håller för detta i längden gör att jag självklart lägger ihop med denna begränsning.Varför tror ni Nibe har skrivit texten???TÄNK PÅ!Vid drift av F1255-6 över 75% kompressorhastighetkrävs upplåsning i meny 5.1.24. Dettakan ge en högre ljudnivå än det angivna värdeti tekniska data.Edit: Jag kan inte se annat än att livslängden blir avsevärt förkortad
Det skiljer 1 kw i min effekt lär inte göra nån jätte skillnad
Nja, har man ett hus med maxbehov kring 10-12 så passar den perfekt, och den kan då gå på låg effekt kontinuerligt stora delar av året. För de mindre hus i det spannet som har behov av mindre än 3 kW stora delar av året så innebär det att den kommer att kräva kring 600 watt under långa tider, och sedan stå still ett tag. Jag kan inte tänka mig att den kommer att ha fler än bara några starter per dygn ens i de fallen.