0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ny säkring och återstart av pannan och allt fungerar till dagen därpå. Då går pannan in i nöddrift, dvs den förlitar sig helt på elpatronen och följaktligen den bypass som jag låtit installera. Cirkpumpen till brinersystemet hade stannat.Aha, nu drog man sig till minnet att ett antal kablar till denna har måst bytas ut vilket troligen var anledningen även här.
Hmm du/ni borde nog sträcka upp era ÅF:s lite generellt Daikin_ för inte heller hos mig frågade de ens hur mitt hus radiatorsystem var uppbyggt innan installation. "Jasså har du enrörssystem! Det är ju inte lika bra,,," blev kommentaren när jag undrade över injusteringen av raddarna samtidigt som systemet luftades igång efter pumpinstallationen. Nu verkar det ju funka bra men som sagt ingen som frågade öht om radiatorkonfigurationen och hade det hypotetiskt inte gått bra hos mig vore det ju inget fel på er produkt här heller.Det blir långsiktigt jobbigt även för er om det inte projekteras med nån reda. Ska komplettera gnället med att skriva att JAG är mycket nöjd med utfallet så långt.När kommer han förbi på en kopp och mjukvara då ?/C
Det som jag tycker är tråkigt I sammanhanget är den syrliga tonen som Aviatören gör inlägget med, ungefär som att vi på något sätt skulle vilja mörka anledningen till detta fel. Texten "Aha, du drog man sig till minnet..." upplever jag som osaklig samt att den återspeglar ej vår servicenivå från Daikin´s sida.En komponent I en maskin kan alltid gå sönder och då strävar vi efter så snabb service som möjligt.Tråkigt bara att det framställs på ett så pass oseriöst sätt från kunden./D
En annan gång blåste vi en av huvudsäkringarna en morgon, jag satte in en ny och åkte till jobbet och tänkte inte mer på det, förrän frun ringde på eftermiddagen och sa att det var kallt i huset. Efter att jag startade om pumpen så började den producera värme igen. Jag vet inte om det här är relaterat till tråden öht, men jag har alltså också haft problem med att den inte producerar värme.
Sluta klaga på kunden och se till att han får hjälp istället.