0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmmm, allt det här låter mycket märkligt.Jag börjar undra om inte mjukvaran i pumpen kan ha med saken att göra. Pumpen styrs av elektroniken och allt som har med elektonik och styrsystem går att programmera. Det gäller bara att ha rätt mjukvara och anslutning till pumpens elektronik.Min egen pump är importerad från Finland. Hur den kom till Finland har jag ingen aning om (och bryr mig inte om), men det är inte omöjligt att den finske importören sätter sina egna parametrar i pumpens styrsystem.Hur har ni med fläktproblem köpt pumpen? Genom auktoriserade kanaler som tagit in den via Kinnan? Eftersom det sliter på kompressorn att låta den gå för fullt vid låga temperaturer skulle jag inte se det som omöjligt att Kinnan programmerar pumpen för att slita mindre och därmed få färre reklamationer på sin femåriga kompressorgaranti. För en direktimportör blir inte de här problemen så stora, varför man kan strunta i det.Och dammsugning en gång i veckan räcker alldeles utmärkt. Själv fick jag problem när jag glömt dammsugningen i en månad....... :-[/Mats
- Nässjö - Kan inte du maila mig och berätta vilken installtör som du har anlitat. Jag misstänker att vi har samma nämligen.
Nu har tempen gått ned till -8 grader och nu kan jag åter reglera fläkthastigheten som jag vill . Det här är ett märkligt fenomen. Min pump ger bra med värme ner till -15 ändå så vill inte fläkten gå på högvarv när jag vill och behöver.