0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Nässjö,Har du vertikala vingen ställt helt rakt ut?Jag har märkt att det då finns risk för "värmekortslutning" runt innedelen, dvs värmenstiger för snabbt upp i taket och sugs tillbaka.Ställer man ned ett steg på vingen så kan det bli bättre!Dessutom så kan ju golven bli lite varmare på kuppen.Mvh
Mycket märkligt att inte fläkten går för fullt. Om du höjer stegvis på fjärrkontrollen, slutar då fläkten att öka varvtalet när du passerar 3an?Min egen E9DKE har gått för fullt sedan slutet av november och det har aldrig varit någon tvekan om den verkligen går på högsta fart.Jag kör dessutom på max temperatur, dvs 30 grader. Jag vill ju att värmepumpen ska ge maximalt för att minimera användningen av det ordinarie värmesystemet - som naturligtvis också är igång vid dessa utetemperaturer.Har du dammsugit filtren i innedelen? Om du inte har det så stoppar dammet flödet och effekten minskar till nära noll. Jag har själv gjort det misstaget.Powerfulläget är ett "tillfälligt" maxläge. När du kör powerful så går pumpen för fullt, men bara under en viss tid, sedan går pumpen tillbaka till ordinarie gång. Jag vet inte hur lång perioden är, men den ligger på ca 20 minuter./Mats