0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vid seriöst montering av lite större dubbelt eller trippelradiator så ansluter man dom diagonalt(ena sidan in andra ut)!Det finns komponenter att ändra det!
Dessutom, som jag ser det behöver flödet inte tvingas att utnyttja hela radiatorn eftersom det varma vattnet lätt breder ut sig i toppen och sakta sjunker ner mot hela botten även om anslutningarna sitter på samma sida.
Stämmer kanske att man gör det, men jag har aldrig hört talas om det. Dessutom, som jag ser det behöver flödet inte tvingas att utnyttja hela radiatorn eftersom det varma vattnet lätt breder ut sig i toppen och sakta sjunker ner mot hela botten även om anslutningarna sitter på samma sida.
Om vi börjar från början och utgår från att rörmokaren har rätt och det är inget fel på radiator! (avluftat och rätt monterat med lutning uppåt mot avluftaren)Du har dåligt flöde genom radiator, utan att veta typ, handlar det om en trippel radiator? Vid seriöst montering av lite större dubbelt eller trippelradiator så ansluter man dom diagonalt(ena sidan in andra ut)!Det finns komponenter att ändra det!Mvh Jiri
Det kan vara så enkelt att termostaten stryper flöde! Har du problem med rumsteperatur eller tycker du att radiatorn skall vara lika varmt över hela ytan?
Hej! Fixade inte din röris det där Som du beskriver det låter det som du inte har cirkulation i radiatorn/dålig.Sa rörisen om du har ett 1-rörs eller 2-rörs system.Ta kort på kopplet .
Jag var inte hemma, men på telefon har jag via ombud fått höra att han testade elementet som var nytt 2007 och det fungerar enligt honom som det ska. Men han hade själv ingen mer ide utan skulle höra med någon kollega. Har fått lära mig den hårda vägen att man ibland måste hitta problemet själv för att kunna säga till någon att fixa det. Vill bara ha så mycket kött på benen som möjligt innan han återkommer till mig.
Okej men testa ta bort termostaten för att se om det hjälper för får du värme fram till termostaten så borde det inte vara något problem.