0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ingen som sätter en vågrät bräda längst ner och väntar med nedersta raden till sist?
Jo, utan att skruva den. Bara att palla under med kakelplattor och kartongbitar så man får rätt höjd. Glömde skriva det...
Jag fyllde silikon i skruvhålet före jag satte dit sista raden. Sista raden hängde i målartejp och gjordes dagen efter att väggen var klar.
Silikon i hålen på tätskiktet??? jag tror jag Det kommer garanterat att krypa in fukt i hålen när silikonet släppt och vattnet bakom plattorna letar sig dit.
Mosaik bör fixas med mosaik fix. Den agerar som fog samtidigt. Därför går det knappt att få in ngt jävla snörre i springan. Eller kryss. Använder inte mosaik längre. Fast det är hela familjen jag hjälper med kakel / klinker / verktyg.Börjar alltid med att rita i ACAD liknande program alla plattorinkl fogar. Tar mått på milimeter. Sen anpassar man det genom att rita enligt följande. Utgå alltid från centrum på väggen.1. med fogen på plattan2. med mitten på plattan.Väljer sen det mest harmoniska.Och försöker få till en hel platta vid taket.Börjar med att hitta högsta punkten på taket. Annars stor rusk att man får en fog vid taket på 15 mm.Och inget på andra ställen.Hoppas ni hängde med.
Kakelsnöre använder man för att få RÄTT AVSTÅND mellan plattorna inte för att få stöd, även om det naturligtvis även blir stöd.