0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har slipat några källarrum och även några betongväggar uppe i huset med olika metoder, första gången jag skulle göra det hyrde jag en "betonggiraff" med dammsugare och om det inte hade varit för att den hade ett trasigt lager som gjorde att den grävde sig in i väggen hade det nog varit bäst men så alltså inte i mitt fall.Nästa gång köpte jag en billigare vinkelslip och klinga för att slipa betong (med tänder likadan som den jag hyrde) men tyvärr var det hopplöst med damm och vibrationer men det gick och det var ganska snabbt att ta en vägg. Med en hemmabyggs uppsamlare till grovdamsugaren var det bättre men extremt känsligt och man grävde lätt stora hål i väggen Nu senast testade jag med boschs multimaster kopia och då med slipplatta för betong typ http://www.duabhuset.se/#showCategory.php?id=1034 och tro det eller ej så trots att slipytan är ganska liten så är det lätt det smidigaste sättet jag har testat Fördelen framförallt är att slipdammet faller rakt ner och inte runt i hela rummet och att man har full koll på hur djupt man går. Jag bearbetade ca 50kvm vägg på detta viset.
Kan det va en dålig idé att plocka av skyddet från vinkelslip om jag tar trissa jag länkade?