0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är nu inne i mitten av mars och denna månad har det varit rejält kallt. Jag önskade ju i januari att få kallare för att se var gränsen för TS går.Nu var det-21,5 ºC en morgon då jag gick till jobbet,Gradminuterna låg vid ca: -400.TS ställt till 990. När jag kom hem från jobbet hade det inte gått någon TS på grund av värme på dagen, då pumpen hämtat hem underskottet. Måste säga att jag är extremt nöjd med min VP. 23:e mars är det ett år sedan jag installerade värmepumpen och det ser ut som om min elförbrukning kommer att bli lägre än då jag eldade med ved. Låter konstigt men beror på att elpatroner gick in och stöttade då tempen i acctankarna sjunkit till ca:40 ºC. Eldade 1 gång per dag. Återkommer med årsresultat då det gått ett år.
Citat från: siby skrivet 11 mars 2006, 11:43:52Är nu inne i mitten av mars och denna månad har det varit rejält kallt. Jag önskade ju i januari att få kallare för att se var gränsen för TS går.Nu var det-21,5 ºC en morgon då jag gick till jobbet,Gradminuterna låg vid ca: -400.TS ställt till 990. När jag kom hem från jobbet hade det inte gått någon TS på grund av värme på dagen, då pumpen hämtat hem underskottet. Måste säga att jag är extremt nöjd med min VP. 23:e mars är det ett år sedan jag installerade värmepumpen och det ser ut som om min elförbrukning kommer att bli lägre än då jag eldade med ved. Låter konstigt men beror på att elpatroner gick in och stöttade då tempen i acctankarna sjunkit till ca:40 ºC. Eldade 1 gång per dag. Återkommer med årsresultat då det gått ett år.du måste ju upp i en samanlagt tid på 2 timmar TS på 3kW för att få en etta på ts räknaren. kan ju hända att du har några minuter TS på nätterna eller på morgonen utan att du vet om det.
Citat från: CarMan skrivet 11 mars 2006, 23:30:26Citat från: siby skrivet 11 mars 2006, 11:43:52Är nu inne i mitten av mars och denna månad har det varit rejält kallt. Jag önskade ju i januari att få kallare för att se var gränsen för TS går.Nu var det-21,5 ºC en morgon då jag gick till jobbet,Gradminuterna låg vid ca: -400.TS ställt till 990. När jag kom hem från jobbet hade det inte gått någon TS på grund av värme på dagen, då pumpen hämtat hem underskottet. Måste säga att jag är extremt nöjd med min VP. 23:e mars är det ett år sedan jag installerade värmepumpen och det ser ut som om min elförbrukning kommer att bli lägre än då jag eldade med ved. Låter konstigt men beror på att elpatroner gick in och stöttade då tempen i acctankarna sjunkit till ca:40 ºC. Eldade 1 gång per dag. Återkommer med årsresultat då det gått ett år.du måste ju upp i en samanlagt tid på 2 timmar TS på 3kW för att få en etta på ts räknaren. kan ju hända att du har några minuter TS på nätterna eller på morgonen utan att du vet om det.Haha, snacka om att försöka gro ett frö om att det kanske går att optimera liiite till...
Det kan ju vara bra att veta hur regler datorn funkar, så man inte blir förvånad när det helt plötsligt står en 1:a på TS räknaren & det har då varit varmare än vissa nätter nu.(så men inte tror nått är fel i onödan)
Har ni nattkallt nu då???Här var det -27 i onsdags natt. Inatt -17, nu "idiotsol" och nollgradigt!
Maj månad och polcirkeln... Ska du spetta ner slangen eller?