0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Anser du inte det vara en fördel med att se hur ofta pumpen gör vv? Varje gång spiken kommer vet du ju att den gjort vv.
Jo, fast då är det ju både enklare och noggrannare att välja kurvan för VV istället... Min pressostat verkar väldigt sällan gå upp till 60°, oftast går den bara upp till ca 57°. Sen händer det att pumpen väntar tills VV-tempen är nere till 48° innan den startar, och i början var den tom nere så långt som 42,5° ett par gånger.Nu känner jag att jag inte kan lita på Online så jag hoppas kunna lämna tillbaka den och istället skaffa ThermIQ och Rasberry Pi.
Fast vid 44°C är ju duschvattnet ganska ljummet...för mig är det rätt OK men sambon har klagat någon gång att hon inte fått tillräcklig värme när hon duschat.
Du har säkert helt rätt i att jag tänker galet...jag kan verkligen för lite om hur dessa pumpar fungerar...men jag kan läsa graferna och jag kan känna om duschvattnet känns varmt eller inte. När grafen visade att vv låg på 42,5° så var det märkbart svalare vatten i duschen. Det var dock bara ett fåtal gånger precis när pumpen var nyinstallerad och nu verkar lägsta temp ligga runt 48°...allt enligt de grafer jag kan få ut via Thermia Online.Blandningsventilen har jag ingen aning om vad det är...det var inget som installatören visade för mig.