0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Räcker gott och väl med 55-56°C i toppen av tanken. Thumbsup
Citat från: soda skrivet 04 augusti 2006, 10:52:06Räcker gott och väl med 55-56°C i toppen av tanken. Thumbsupdet kanske räcker för att tillhanda hålla det vaten du förbrukar, men varför villman att pumpen inte sak värma fult.värmer du fult kan du skippa eller köra glesare legionella höjningar & varmare vatten i beredaren ger framförellt en bättre gång, med färre startet
Citat från: CarMan skrivet 05 augusti 2006, 16:31:09Citat från: soda skrivet 04 augusti 2006, 10:52:06Räcker gott och väl med 55-56°C i toppen av tanken. Thumbsupdet kanske räcker för att tillhanda hålla det vaten du förbrukar, men varför villman att pumpen inte sak värma fult.värmer du fult kan du skippa eller köra glesare legionella höjningar & varmare vatten i beredaren ger framförellt en bättre gång, med färre startetEffektförbrukningen hos kompressorn stiger ganska kraftigt med högre temperatur.
Kör inte med legionellahöjning då varmvattnet värms i slinga i acktanken - dvs ingen risk för stillastående vatten ThumbsupKanske en höjning av vv stopp till +58°C innebär att antal start minskar till <1start per dygn - får nog testa detta
Bara en liten undran, hur får man 74 timmar på ett dygn