0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag vet inte vilkan medeltamp vi haft senaste dagarna, men det har varit 18-19 minusgrader på mårnarna när jag gått upp vid 06:00.det har nog varit 7-10 minus på dagarna & sol.men på dessa 3 dygn så har jag 54 starter & 43 driftstimmar.jag har inte koll på tiden då jag läste av sist, så det kan hända att vi har några extra timar med här, men om vi låssas att det är 3 dygn presis så har vi.18 starter / dygn &14 driftstimmar/ dygnkonstigt att jag kan ha nästan lika många starter helatiden?
jag kan ju redovisa elförbrukningen också när jag ändå är igång160kw på 3 dygn = 53kw/dygnom jag nu haft 14 drifts timmar & pumpen drar 2,3kw i snitt så borde 32,2kw vara uppvärmningskostnaden & 20,8 vara hushållselkan man räkna så?
Trösta dig med L/V VP tar elpatron helt över vid minus 10.Du har ju vinst mer till minus 20 eller mer..?NU med minus 4-5 går min L/V kontinuerliugt alla 24 timmarna, utan stopp..(med omväxling på avfrostn som sker bara var timme)Min VP bränner utan tillskott 51KWh nu då den går kontinuerligt.DIN FÖRBRUKNING ÄR LITEN MED NORRLANDS MÅTT?
den inbygda beredaren på 160 liter är nu seriekopplad med radiatorerna som en volymförstorare. vilket behövdes i mitt system då pumpn är "en aning" överdimensionerad.
Hmmmmmm skulle va intressant om du fick "riktig" kyla.Igår hade jag -17, men det är inte heller nåt att tala om Lite konstigt att du inte får längre stopp nu med ökad volym för värmekretsen... du kan iofs höja gradminuterna betydligt när du har ökat volymen.Citeraden inbygda beredaren på 160 liter är nu seriekopplad med radiatorerna som en volymförstorare. vilket behövdes i mitt system då pumpn är "en aning" överdimensionerad.Det där var väl ingen lätt manöver? rätt trångt att jobba med??
Det där var väl ingen lätt manöver? rätt trångt att jobba med??