0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
@ GardneriSedan om det är direktverkande el, el-panna/patron, solfångare, solpaneler, oljepanna eller värmepump (eller en mix av dessa) är upp till ägaren.Det betyder alltså att direktverkande el är tillåtet enl. lagen när det gäller varmvattenberedning. Är det korrekt uppfattat?
Ewald:http://www.energimyndigheten.se/Hushall/Bygga-nytt-hus/Energideklaration-for-nybyggda-hus/Svar på frågan?
@EwaldJag är inte säker, men som jag fattat så görs inga mätningar på faktiskt energiförbrukning, det räcker att man byggt enligt bygglovshandlingarna, och att huset blir slutbesiktigat, sen kan man bygga ut med ett garage t.ex.Eftersom jag sett det göras ett par gånger så vet jag att det är möjligt, exakt hur regelverket ser ut vet jag dock inte.
Man kan utföra mätningar men görs det nån gång och vad skulle det leda till vet man att man inte klarar kravet ser man till så att mätningen visar rätt värde antar jag.
Varför inte citera in den del av texten i länken som är relevant för frågan, av vilken anledning skall hundratals personer behöva följa en länk och söka igenom en lagtext för att hitta två rader som ger svaret på frågan.Är det för att vara extra besvärlig?
1. Tycker du att lagkravet enlig BBR ska uppfyllas? Oavsett uppvärmnings sätt?