0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har jag ingen större tilltro till just NIBE, men eftersom jag fick det förslaget att titta på deras inkoppling för att få flytande kondensering gjorda jag detta.Vad hittar jag då? Finns ett dokument som heter "Dockningsprincip" just för F1255. Det är flytande kondensering men den principen är likvärdig med den som finns i Installationshandboken som där kallas "Utjämningstank". Båda är flytande kondensering med ingen av dem skulle fungera i mitt fall med en överkapacitet på 4 x toppeffekten.Den som skulle fungera är "Golvvärmesystem", men det är inte flytande kondensering.
Vad i produktbladet är det som gör att du förutsätter att det är trefas kompressorn, startströmmen?
Tyvärr är det inte besiktningsmannen som avgör det. Kontakta Boverket och lyssna.Men nu får vi nog återgåt till ursprungsfrågan.
Maskiner med enfas kompressorer har ofta bara eltillskottet kopplat till fas 2 och 3.
EffektlåsningF1255 följer gällande byggregler (BBR). Detta innebäratt max effektuttag (max installerad eleffekt för upp-värmning) kan låsas i meny 5.1.13. För att därefterändra max effektuttag måste delar i produkten bytasut
Uppvärmningssätt med elektrisk energi, där den installerade eleffekten för uppvärmning är större än 10 W/m2 (Atemp). Exempel är berg-, jord-, sjö- eller luftvärmepump, direktverkande elvärme, vattenburen elvärme, luftburen elvärme, elektrisk golvvärme, elektrisk varmvattenberedare och dylikt. Eleffekt i fastbränsleinstallation, som installeras för att utgöra tillfällig reserv, inräknas inte om fastbränsleinstal-lationen är konstruerad för permanent drift.