0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker det ser bra ut Du kanske har lite många starter du kan i alla fall hålla koll på dom.
I info menyn kan man se totala antalet starter notera antalet och kolla efter några dygn. Man kan ändra gradminuter för start av kompressorn så att starterna minskar men då kommer vp värma högre över framledningens börvärde varje gång den går och jag tyckte din gick framledning var ganska hög redan så kolla starterna först innan du ändrar nått.
Tycker även returen sjunker väldigt snabbt när kompressor stannat (eller så blev jag bara förvillad av den täta loggningen). De många starterna och framledningstempens höjd över börvärdet kanske är en indikation på att det finns ngn kortslutning i VB om man jag dessutom såg rätt på snabbt sjunkade retur? Vet du KjellD om du eller ngn annan justerat in flödena över radiatorerna? 2-plans hus (funderar på om en ev kortslutning mörkas av att övervåningen ändå får mycket värme från nedervåningen)?KjellD, är temperaturen/komforten OK i alla rum? Om allt är bra kan du bortse från mina frågor.
Värmekurva 10 i Eskilstuna? Jag tycker det låter högt. Hur bor du, gammalt oisolerat?
Tack för svaren.Jag ska låta installatören komma hit och se över värmebärarsystemet. Har precis nu ändrat så att jag har en nattemp på 18 grad. Kanske är dumt. Ang värmekurvan så körde jag med nio tidigare, vilket geografiskt ska vara rätt. Tyckte att vid kall temp så hängde inte pannan med riktigt. Huset är välisolerat med treglasfönster. Däremot ligger det på en höjd där blåsten kommer åt från alla håll.
Du skrev att du har några termostater nedställda. Hur är de övriga inställda? Helt öppna eller på ett läge för lagom temp?