0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Normalt med inkopplad bt25 så är det den som reglerar men nu vet vi inte vart din sitter och den ska inte användas så koppla ur den. Annars är det framledning och retur man vill ha mellan 5-10 graders skillnad absolut inte 25 grader då blir det som första bilden där vp lyser rött.
I ettrörsystem är radiatorerna seriekopplade. Dvs ETT rör går mellan radiatorerna på samma slinga. I ett två rörs är det TVÅ rör och radiatorerna är parallellkopplade. Så för att konvertera behövs det ett rör till.Jag vet inte mycket om renspolning, men trycket torde inte spela någon roll. Man jag ju gissningsvis ena änden av en slinga öppen och spolar in vatten i andra tills all smuts runnit ur. När man fyllt på nytt syrerikt vatten kommer det att rosta igen lite grand, och då måste avlufta (vilket får bort det mesta av syret). Att vattnet är svart är nog inte något problem i sig.Jag har för mig att i min installatörmanual till Niben står det i installationschecklistan att systemet ska renspolas. Gjordes inte det vid din installation?Du skrev tidigare om plastslangar och genomsläpplighet för syre. Nu VET jag inte, men jag gissar att dom slangar man har för värmesystem inte släpper igenom syre... Annars skulle väl radiatorerna rosta sönder innifrån, vilket dom ju inte gör....