0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inte endast ökad elkonsumtion ger anledning till högre pris http://www.dn.se/ekonomi/ny-europeisk-elmarknad-kan-ge-hogre-elpris/
Man kan citera ur rapporten (sida 63 i rapporten)...Med reellt stigande elpriser kommer värmepumpens nytta som kostnadsbesparare försvinna....
Spontant tror jag inte på det, har inte läst artikeln men måste vara mer ekonomiskt med cop på 3 än 1(direktel) oavsett hur högt elpriset blir. Dags för solfångare och solceller och vindkraftverk kanske.
Nja, om du inte tror på det kann du ju satsa på FLVP :-) ... .. nja, solel beskattas nu delvis i Europa, dvs det Finns allt fler länder som vill beskatta solel ....
Har redan en flvp men funderar på att konvertera till ftx + lvvp eller kanske en ny flvp sen när den nuvarande pajar.Äh, kan inte tro att sverige ska börja beskatta solel, men ingen vet.
Skulle solenergi och vindkraft bli det billigaste alternativet kommer även priset på dessa att stiga.Jag har oerhört svårt att se hur något annat energislag på vare sig kort eller lång sikt, långsiktigt skall kunna vara eller bli billigare än eldriven värmepump, om staten inte beskattar el så hårt att den blir mer än 3 gånger dyrare än alla andra energislag.
Äh, kan inte tro att sverige ska börja beskatta solel, men ingen vet.
Tar tillbaka det här, får skylla på trötthet, tänkte nog mer på solfångare när jag skrev det. Solel kan de alldeles säkert beskatta.