0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Behövs inte, allt lagras på raspberryn
Är det -60 som standard på en G3? Min står på -150 och det fungerar bra. Tror inte att någon hunnit ändra på den då vi satte igång pumpen, men jag kan ha missat det. Just nu fluktuerar inne-tempen mellan 20,6 och 21 grader (-15 ute), men det är klart det beror ju på huset är isolerat osv.
Ja enligt manualen så ska -60 vara default men jag kommer att köra på -150 till systemet har satt sig.Annars verkar det vara en bra maskin tyst till skillnad mot den gamla Ivt. Det har ju inte varit kallt här än men det kommer nog kyla hit med.
Ser att du installerat en G3:a, vilken storlek? Har själv sedan 131108 en 10 kw Optimum G3 där jag är nöjd med funktionen men inte ljudnivån! Såg att du var imponerad över att din maskin var tyst, själv har jag min maskin i källaren i pannrummet och den har ett kompressorljud som hörs till våningen ovanför, och också ett irriterande högt tjutande ljud, speciellt i slutet av en körning som hörs tydligt även i utrymmen långt från pumpen. Mike
Ändrar du till -60 så får du fler starter. Är du nöjd nu så är det bara att låta det vara... Hur många starter per dygn har du när det är runt noll ute?