0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har därför valt att friska på max med elpatroner för att värma upp tappvarmvattnet så fort som möjligt så att apparaten kan återgå till huvuduppgiften så fort som möjligt, dvs värma huset.
Ser att du har en CE50. Det funkar inte så tyvärr på F750. Man ställer in tiden för vv produktion, och tid för värme. Så den byter inte innan den inställda tiden har gått även om det inte finns behov för den att värma vv. Det enda den gör då är att vila isf.
För lyx-läget så har jag sett precis det. Den prioriterar VV framför värmebehovet. Men frågan är här om något av behoven är uppfyllt, slår den över då direkt till det andra behovet?Jag trodde att den isf väntar in tills det andra behovet går igång i enlighet med den tiden som man har ställt in. Shogo - du menar att det inte är så? (tolkar inte texten på pumpen på just det viset)
Är rätt säker på att driftprioriteringen gäller även i lyx läget vilket brular vara 20 min värme samt 20 min vv om det finns behov av båda finns det endast behov av vv kör den tills tempen är uppnådd. Vet inte hur det funkar på 750 men på 1245 så kopplas elpatron ur vid vv beredning även om den ligger i före vv beredningen och kommer kopplas in när vv körningen är klar lite märklig lösning men kan ha att göra med att slingan i beredaren inte klarar överföra så hög effekt så det finns risk för hög retur.
Har du nån logg som visar hur den prioriterar.