0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om gm ligger i bott spelar det ingen roll om du styr på inomhusgivare eller ej, kompressordynamike är då för låg, och kompressorn är inte tillräckligt responsiv. Ett sätt att förbättra detta är att ställa ner gm för tillsats till -2000 gm, skulle inte förvåna mig om kompressorn skulle varva upp till 110 Hz vid - 1800 gm. Jag skulle omedelbart prova detta.
På Splitten kan man ställa in i vilken utsträckning GM skall påverka kompressorfrekvensen (Dynamiken), denna parameter finns inte exponerad i 750. Ett annat sätt att uppnå samma resultat är att lägga kompressorbalansen lägre genom att sänka underskottsgränsen för tillsats. I splitten låter man inte tillskott arbeta i kapp underskott utan vid tilskott läger man VB på börvärdet, endast kompressor kan arbeta ikapp underskott.Jag är tämligen säker på att grunden i 750's reglerloop är samma som i Splitten.MVH/Jonas
Att vandra 1000 gm upp eller ner ger inte så stor påverkan på inneklimatet ( och ingensomhelst variktig påverkan), inte mångt mycket mer än hur en VV produktion påverkar inneklimatet (I splitten stängs gm reglering av under VV produktion, troligen samma för 750)
igge4, nu i kväll tycker jag att jag drabbats av liknande fenomen som du beskriver.Ca 2 °C ute och inte större temperaturväxlingar, ingen dusch eller bad under dagen, men under eftermiddagen-kvällen när jag kollat så har gradminuterna legat mellan -600 - -800 när jag kikat och aldrig återhämtat sig trots eltillsats.Provade nyss att starta om pumpen, gradminuterna ställer sig då på noll, få se om den beter sig bättre efter det eller om den snart fortsätter på samma sätt.Vi har haft temperaturer som denna de senaste veckorna, man jag har nog tidigare knappt sätt att pumpen använt eltillskott förens i dag.Igge4, vilken mjukvara kör du på, jag har 5086R4, och nåt som verkar lite skumt är att mitt varmvatten nu oftast värms till 54 °C i stället för till 51 °C (skall värma till 50 °C enl inställningar).