0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske vv redan har maxtemp ?
De är helt enkelt inte kopplade till samma utsignal från styrenheten (PLCn?).När man stänger av HGW i service menyn så ändras alla menyer till samma som på en Diplomat. Och när den då försöker göra varmvatten så sätts VXV ventilen till 1 men inget händer. Provade också att köra den manuellt, händer ingenting shunt motorn får ingen signal. Med HGW på så går det bra att köra HGW shunten manuell.Kanske funkar att köra en G3:a som en vanlig Diplomat om man flyttar shunt-motorns kablar till "samma" output som en Diplomats VXV-motor utgångar. Eller så är de helt olika vad vet jag..Nån annan som upptäckt samma sak?Är det likadant på en G2:a?
Vad visar de olika temperaturerna i hgw menyn?Enligt manualen borde ju hgw aktiveras när hgw temp är i nuvarande fall 15 grader högre än startvärdet på vv. Jag har ställt 37 grader som startvärde på vv så då borde ju den starta hgw vid hgw-temp 37+15 = 52 grader. Och ser jag på senaste natt har den kört med hgw när topptempen i vvb har varit 54-53 grader och den har hållit det i 8 timmar... Nackdel är att deltat går ner från 8 till 6 så en körning tar längre, men pumpen har längre gångtid...
En kommentar angående stänga av HGW. Det fungerar inte!Provade det på min G3:a, det blev väldigt konstigt. När den skulle göra en varmvatten körning så "hände inte så mycket". Framledning och retur fortsatte bara på samma temperaturer som när pumpen värmde huset fast den inte räknade ner några gradminuter. På front panelen visades varmvatten symbolen.Upptäckte efter lite testande att G3:ans HGW shunt tydligen inte är samma sak som en vanlig Diplomats VXV varmvatten.De är helt enkelt inte kopplade till samma utsignal från styrenheten (PLCn?).När man stänger av HGW i service menyn så ändras alla menyer till samma som på en Diplomat. Och när den då försöker göra varmvatten så sätts VXV ventilen till 1 men inget händer. Provade också att köra den manuellt, händer ingenting shunt motorn får ingen signal. Med HGW på så går det bra att köra HGW shunten manuell.Kanske funkar att köra en G3:a som en vanlig Diplomat om man flyttar shunt-motorns kablar till "samma" output som en Diplomats VXV-motor utgångar. Eller så är de helt olika vad vet jag..Nån annan som upptäckt samma sak?Är det likadant på en G2:a?
Justerar den inte ner hastigheten på cp så deltat ligger lika hela tiden ?