0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det hade varit intressant att veta Dygnsdriftstimmarna också, om man har för avsikt att använda inomhusluften som energikälla, så att man får ett hum om hur mkt luft man drar ur huset och hur mkt energi som måste tillsättas huset på nytt i form av värme.
För att få nåt att jämföra med kan man ju titta på vad min EcoAir gjort av med under juni-juli-augusti, när radiatorpumpen stått still och VPn bara producerat varmvatten (tre vuxna):~ 1 tim/dygn ≈ 2,4 kWh/dygnÄr det alltså tänkt att när det blir kallt ute ska VPn ta värme ur inneluften istället för att värma varmvatten, alltså ungefär som en FLVP? Och den värmen ska levereras av luft/luft-pumpar?
Att jag är lite nyfiken på det du har beror på att vi har enklaste typen av mekanisk frånluft i vårt gamla hus, och det känns slösigt att blåsa den uppvärmda inomhusluften rakt ut på vintern. FTX vill jag inte ha. Och CTCs FLVP kan man enligt CTC bara docka mot deras bergvärmesystem och inte mot LVVP (och jag förstår inte varför).
Kolla med din leverantör om du kan få (eller köpa) ett nytt uppgraderat kort så du kan göra egna val med fläkten