0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det kan ju inte vara jag som kund som ska lida för vad dina anställda gör eller inte gör.
Jag vill inte påstå att det leder till "osäkert Vatten". Säkert vattenintygen intygar att du utfört Ditt arbete enligt säkert vatten. Är det omöjligt exempelvis pga befintliga förutsättningar (vilket det ofta är) skall en avvikelse skrivas och godkännas av beställaren. Avvikelsen leder till att beställaren tar på sig ansvaret för det som avviker. Kontentan blir det att skulle någonting uppstå av montörens slarv som inte skrivit avvikelse, eller pga avvikelsen så slipper försäkringsbolaget stå för skadan i bägge fallen. Fiffigt va. Lurar i folk att det garanterar säkerhet och försäkringsbolaget gnuggar händerna hela vägen till banken .När jag startade min bana tecknade man försäkring för att täcka om man skulle strula till det. Ingen normalt funtad yrkesman Vill ställa till med skador, men skit Kan hända. Särskilt sedan mobiltelefonen kom in i bilden och distraherar. Det är skitlätt att missa att pressa en koppling exempelvis. Nu vill man att en pressning skall vara identifierbar bara för att kunna härleda till vem som bär skulden. Allt för att sätta dit någon stackare som blev uppringd av någon säljarjävel eller nått.Det skulle vara kul om det finns fler kommentarer i detta ämne. Inser att jag kanske är ute på hal is, men det vore kul att få igång en diskussion i ett ämne som jag anser håller på att spåra ur nämligen det med "Säkert Vatten" certifiering och vad det står för. Vad leder det till? Vem gagnar det? Å framför allt, Vem tjänar Pengar på det?