0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad jag vänder mig mot är det att "Säkert Vatten" möjliggör för försäkringsbolaget att neka att betala ut ersättning. Om du som installatör gör en avvikelse för att befintliga förutsättningar inte tillåter utförande enligt branschreglerna. Avvikelsen godkänns av beställaren, som i och med det tar på sig ansvaret för utförandet. En skadereglerare har då möjlighet att neka reglering av skadan. Det anser jag vara fel.
Varför stänger inte arbetande yrkesmän av ljudet på sin mobiltelefon när de är upptagna av att arbeta? Varför måste de alltid ta alla samtal? Om de är rädda att förlora uppdrag så kan jag tipsa om att det finns både inbyggda, automatiska telefonsvarare i nästan alla telefonabonnemang (brukar kallas "mobilsvar"), och det är ganska billigt att anlita telefonisttjänster som funkar som om man hade en egen telefonväxel. Då blir man inte störd.Ett annat tips är att ha två mobiltelefoner: en som har offentligt nummer på jobbets websidor och en privat som ingen annan än familjen, dagis, skola, osv får numret till. Då kan man bli nådd om barnen blivit sjuka, men inga säljare kan störa när man jobbar.