0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Panasonic HE12-SPK är nog värd att fundera på. Själv gillar jag inte pumpar som stänger av sig själv vid ca -20 grader, vilket jag tror Sanyo gör...HälsningarMicra
Citat från: Micra skrivet 30 november 2005, 08:14:36 Panasonic HE12-SPK är nog värd att fundera på. Själv gillar jag inte pumpar som stänger av sig själv vid ca -20 grader, vilket jag tror Sanyo gör...HälsningarMicraÄh, det var väl ingen bra rekomendation. Panasonic HE12-SPK är ju otestad och desutom dyr vilket betyder att man köper "grisen i säcken"! Sanyon är ju dokumenterat både effektivast, tystast och P-märkt enligt SP.
Tack!Allt ni säger tar jag till mig Börjar känna mig lite mer säker på vad det är jag är ute efter!Jag är inne på att köpa Pansonic E12DKE. Den verkar motsvara det jag förväntar mig av en pump Hoppas jag studsNågon som vet hur många kvm den kan värma som mest? b00kJag hoppas också på att jag kommer att få plats med innerdelen ovanför dörren. Såklart kommer jag att hålla er underrättade om hur det går! Hälsningar Linda
Som vanligt hänvisar jag till Råd&Röns test av llvp utfört av SP, deras senaste test kom ut under hösten, där finns möjlighet att studera jämföra mm--------------------------------------------------------------Antag att pumpen funkar minst 8-10 år då kan du om du studerar Råd&Rön avläsa med vilken pump du sparar mest pengar över tiden beroende var du bor i landetBifogar en länk över senasta testet
Stackars Runte som två gånger varit snäll och tipsat om Råd&Rön testet 2005. Jag tycker att det var ett bra tips.
Sparare: Jag har hört att dom också är bra. Min vän har en Sanyo. Och hon är mycket nöjd med den. Men på något sätt har jag fått för mig att Panasonic skulle vara bättre.. Kan kanske bero på att det mesta jag har i hemmet är just Panasonic Men man ska kanske iofs inte hålla fast vid ett märke.Cyber-Jedi: Det låter ju inte helt fel Bra att ni mäter och jämför era pumpar. Då kan man ju gå lite efter det Tror faktiskt att Panasonic är bättre. Men det kommer säkert att vara någon som bevisar motsattsen larryd: Jo jag vet att jag har mycket kvar att lära. Sa inte att jag var ett proffs, ännu Sen är jag också medveten om att pumpen inte kommer att kunna värma huset alldeles själv. Har ju som sagt el-element som jag är beredd att sätta på om det behövs, vilket det säkert kommer att göra! Men även kaminen kommer ju att hjälpa till. Jag kommer nog att skaffa mig den större varianten.Tack!Linda