0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack ytterligare än en gång för era svar!Jag får testa och se hur det kommer att fungera med en pump endast på nedervåningen. Tillsammans med en kamin kommer det kanske att räcka förhoppningsvis.. Får se om jag kan lista ut vilken som är den mest prisvärda pumpen
Tack Rickard! Det kommer nog att bli en Panasonic för våran del, om jag får bestämma --/ Men jag är ju mest insatt så det blir nog som jag vill Ska jag köpa en Inverter då eller?Larryd: Jag har förstått att man måste ha en annan värmekälla. Kommer ju att ha på el-elementen. Men kanske inte i samma utsträckning som utan kamin och pump.
Tack för svaren!Det jag kommer att göra är nog att köpa mig en pump som klarar att värma över 200 kvm, och sätta den på nedervåningen. Det borde, vad jag förstått, räcka för att värma övervåningen. Tillsammans med en braskamin ska detta nog funka.Vilket märke det blir återstår att se. Men det lutar åt en Panasonic. Så är det någon som kan komma med ett tips på en rejäl Panasonic pump som täcker mina behov vore jag mycket tacksam!!