0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Alla!Bgn! Jag har fått Status sommargräns en gång till, när det var ca +4°C ute och stark sol in i matvrån. Det läste inomhusgivaren och drog ner radiatortemperaturen till 13°C. Jag tror inte att enbart inställt värde, 17°C, styr radiatorpumpen utan att även temperaturen på radiatorvattnet påverkar programmet. Troligen tror processorn att det är sommar när radiatortemperaturen sjunker, kanske under 17°C. Jag vet inte. Bara en tanke.Annars pulsar Vp:n nu när det är plusgrader. Den orkar även upp till 65°C vid var fjärde start. Eftersom den pulsar så ser jag inte mycket av de tre andra starterna med börvärden kring 40-50°C. Nästan varje gång jag kollar på menyn är börvärdet 65°C. Dvs, de tre andra nivåerna körs bara en kort stund.. Jag räknar med att komma ner under 100kWh/dygn nu. Det trots huskurva 50 och inomhusgivare inställd på 20,5°C dagtid och 19,5°C nattetid. Dessutom börjar den gå tyst. Idag var kompressorfrekvensen nere på 68Hz, och trots väggmontage var den nästan tyst!!!Är det någon annan som har fått sommargräns i displayen?[Kaj]