0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Allihopa.En liten undran. Enligt Ahsell tekniska spec står det att den kompressorn jobbar mellan 20-120 Hz. Är det någon som sett den jobba med 120Hz någon gång?Max hundra har min varit uppe i.
Hallo,Du ser ju att VPn lämnar 64 grader på VPut. Om huset behöver all energi producerad med VPn så kommer tankens temperatur inte att gå upp, men om elpannans temperatur ökar över inställt värde, så använder du inte all energi utan en del används för att värma upp "ackumulatorn". Du har ju 57 grader på elpannan, och inställt 55, vilket skulle kunna vara till följd av en viss värme ackumuleras i toppen på pannan (men en luring är att elpatronen brukar värma upp tanken till +2 grader).VPn måste lämna sitt vatten en bit ovanför den plats där givare för tanktemperatur för nedre delen av pannan sitter (tycker jag mig kunna konstatera). Annars skulle inte rimligen pannan kunna ha 29 grader i ditt fall. Du skall se att när du kommer hem idag så har pannan slagit över i 50 graders läge igen, vilket då beror på att den har uppfyllt 65 graders läget under dagen.
Min uppmaning är att Ni kollar upp ert radiatorsystem ordentligt.Hur är det egentligen uppbyggt och vart vill Ni ha ut värmen?Se även till att returen till VP:n blir så kall som möjligt.
Hur stora skillnad i elförbrukning har du observerat om du jämför "före" och "efter" injusteringen? Helst om du har förbrukningarna inom samma månad (solen värmer på bra nu dagtid).