0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej !!Jag tycker att jag fått hyffsad snur på min VP nu. Januari har varit den månaden jag har trixat minst med inställningar och med flödet på elementen.Nu under Januari så förbrukade jag 2570kWh totalt och VP:n använde 1780kWh.Är detta någolunda bra?? för jag har ej haft sådan koll på elen innan, mer än att jag förbrukat ca 26000kWh förra året.Hur har det gått för er andra??
Bgn,Det skulle vara intressant att veta hur du gått till väga för att få ner returtemperaturen.Och nu till kärnfrågan. Har du fått en lägre energiförbrukning jämfört med fullt öppna termostater ?Jag har provat med att stypa på termostaterna men har ej fått önskad effekt eftersom jag måste ha fullt öppna termostater i källaren där radiatorerna är för små.
Hej igen, tack för snabba svarÅterkommer till frågan om styrning av laddpumpen. Det finns tre lägen för manuell justering på den. Kan man ställa den på lägsta varvtalet. Jag får nämligen upp VP ut rejält då , eller blir flödet för dåligt. Hur fungerar den elektroniska syrningen av laddpumpen egentligen. Min går på 99% hela tiden. Utom vid avfrostning. Och vad händer när man sänker varvtalet manuellt?
Idag var det fjärde starten och den ville ha upp tanktempen i 65 grader och imorse var den uppe i 61 så det verkar ju funka när det blir lite varmare och allt inte behövs till radiatorerna. Att den vill upp i 65 vid var fjärde start är för dom legionella bakterier sa vår installatör. Men det är konstigt att det inte framgår av manualen som dom för övrigt borde skriva om. Man kan ju undra vem som skrivit denna manual?!