0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag har införskaffat mig en Sanyo co2,då min gamla panna gick i sönder i sept.Jag tycker den funkar helt OK när temperaturen ligger från +1 grad och uppåt,men vid 0 grader går spetsvärmen till på 1: steget och redan vid -2 2:a steget,är detta normalt??Hur ska det då gå när det blir riktigt kallt på nätterna här (-10 till -20 grader 2-3veckor på vintern).Använder de inställningarna som installatören har ställt in förutom att jag höjt huskurvan till 55*.Jag bor i Norrra skåne och är lite intresserad av vad andra har för erfarenhetermed detta system.Lite fundersam
hej bullo vad menar du med bara 50 grader varm vatten om du menar det som står i rutan på första sidan så är det i mitten på tanken mycke varmare höst upp i tanken
Lite data från senaste dygnet. Ett normaldygn med matlagning, datorer, tv-tittning, tvättning och torktumlare samt 2 duschningar.Förbrukning 75 kWh Dygnsmedel -5.7 gr. Inget eltillskott på hela dygnet.Onsdag morgon -9.1 gr. Varmt och skönt inomhus 44 gr ut på elementen 21.1 gr inne. Inget eltillskott på hela natten. Timern för eltillskott har inte startat någon nerräkning i tid.Låter som lite skryt men jag grymt nöjd för tillfället.
Jag går och kollar varje timme Nej då. Jag kolllade klockan 23.30 igår och då hade timern inte börjat räkna ner någon tid. Sedan kollade jag 05.30 i morse och timern var forfarande inte aktiv och då var det -9 gr ute. Men du har rätt, jag har inte koll på vad som hände mellan 03.30 och 05.30 men jag drog mina egna slutsatser.