0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det borde räcka med att rensa/blåsa rent från intorkade bränslerester.Kommer det sedan soppa ur flottörhusets dränering när man öppnar där och drar i snöret, ja då har man mer eller mindre uteslutit bränsleförsörjningsfel.
En av mina grannar har en verkstad som sysslar med motorsågar och trädgårdsmaskiner, han påstår att INGET har gett honom så mycket jobb som akrylatbensin. På vår/försommar har han full huggning med att byta membran och rensa bränslesystem just pga akrylatbensinens destruktiva egenskaper, nått som knappast förekommer om man använder "vanlig" bensin. Så prova först med att byta alla membran och filter, använd lite "vanlig" bensin för att testa.
Låter som den behöver en ny kondensator.
Så prova först med att byta alla membran och filter, använd lite "vanlig" bensin för att testa.
Stannar motorn även om du skruvat av tanklocket?
Vi hade problem med våran Yamaha 4hk 4-takt för nåt år sedan.Man kunde få igång den, men sen slocknade den igen och ville inte starta.Jag rengjorde förgasaren och allt annat, men det blev ingen skillnad.Till slut tömde jag tanken i en PET-flaska, efteråt så såg man att nästan hälften av bränslet var vatten!Så efter att ha fyllt på nytt bränsle igen, så gick den som vanligt igen.Har du testat att tömma tanken helt?
Ska nog göra det oxå för det är inte dyra grejerna verkar det som och det är ju inte evighets grejer det där direkt.
BTW det är belånade fjollor som betalar för minsta lilla fel som dyker upp på båt och motor då de helt enkelt inte kan med det de har (va jag fördomsfull nu )
Nu skiter jag i båtmotorn för idag, har leifa.k. på besök