0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en Mercury båtmotor från -04 (tror jag)En 5HK med fram och bakåt, inbyggd tank samt anslutning för extern tank.Men den krånglar Startar jag den på startgas så fungerar det men på vanligt vis är det lögn i helvete att få den till att starta.Hade isär lite membran och grejer som satt före förgasaren, gjorde rent där.Är först en platta som sitter med 4st skruv, sen en platta till med 2st membran av plåt och sen ett typ av filter som sitter innan/på förgasaren.Det enda jag kan tycka är konstigt är att på den första plattan sitter det som ett tunt "filter" eller vad man ska kalla det som det verkar vara luft i, ett tunt skick på plattan och i mitten där är det som en luftblåsa typ.När jag drar i snöret så hör man att motorn lixom låter som en ko som råmar lite tyst.Ung som om det skulle kunna vara nåt membran som inte är som det ska.Skiten får väl helt enkelt inte bensin som den ska på nåt vis på egen hand.Kan det va så att iom att den går om man startar den med startgas, att den då får lättare för att sen fortsätta suga bensin så den håller sig igång och att ett ev fel på nåt membran gör att den inte kan förse sig med eget bränsle för att starta sig sas Var på nätet kan man leta upp delar till en Mercury?
Men efter att den legat i bilen vill den fan inte starta på ngt vis