0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har försökt att betala bara 10% i handpenning tidigare men dem gick inte med på det, dem sade att det är mått beställda fönster och ingen kommer köpa dom om jag backar sen.
När det gäller kvaliteten så gillar jag mest den ny öppnade butiken som ligger i min ort Jarlen fönster, men dem är nystartad och jag är därför försiktig, vet nån om det finns någon typ försäkring att butiken inte tar handpenningen på drygt 20-30 tusen och går i konkurs?På andra platsen kommer kbo grossist, dem har funnits länge och säljer svenska fönster av märket outline med 20 års garanti, men problemet är att man köper av dem och måste då hitta en snickare själv eller så får dem ta kontakt med en snickare som gör ett hembesök vilket jag tackade ja till, men snickaren dem skickat finns i uppsala och vill inte komma och mäta själv utan litar på min mätning och bilder jag skickat och vill ha 2000kr/enhet efter rot, kändes lite oseriöst då han inte svarar på telefon och svarar väldigt sent på mejl.Har provat hitta snickare på servicefinder men fick inga svar därifrån.
det är vääldigt många som kallar sig snickare för att dom äger en hammare...
Nä, du kan inte backa ur, vilket skitsnack..Enl kontraktet betalas resterande vid leverans, hur backar man ur ett sånt avtal
Precis, jag tycker det luktar skunk.Välj någon seriös fönsterlev istället.
Har än en gång pratat med jarlen fönster om priser, handpenningen och garantier, Priset vill dem inte gå ner ytterligare och erbjöd istället en ytter dörr som dem har som visnings exemplar, men då betalar jag för monteringen på 1800kr efter rot och 3800kr för sidoljus.Garantier sade han om vi försvinner ur marknaden då får du ta kontakt med huvud leverantör så skickar dem någon (tveksam om detta är sant).Handpenningen betalar vi till huvudleverantören vid beställningen så tänk om det är 10 stycken som inte vill betala denna då måste vi betala över 200 tusen istället för kunderna sade dem.