0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som jag förstott det hela är det en sms modul till nibe, känns inte så mycket 2013.. en lan koppling och en direkt anluten app i telefonen eller mot en Nibe server vore att föredra..undrar om jag ska skippa sms modulen.. När kommer detta?
När kommer detta?
Jag fick uppfattningen att det skulle komma ett kitt till 1145/1245, liknande det som finns till dom tidiga 1345 som inte hade upplink från början.Jag hörde det på någon fastighets mässa. (tas med en nypa salt, kan ha vart det som nu finns till 1345)Tycker det verkar produktionsmässigt dumt att ha olika displayer till olika värmepumpar, särskilt när dom på ytan ser identiska ut.Kanske dom nyaste 1145/1245 har nätverksporten men inte stödet i mjukvaran ?Angående kostnaden, är grundtjänsten gratis och jag tycker man kommer långt med den.Är sugen på att pröva premium mest för att slippa en timmes bilfärd för att finlira med inställningarna.Tror att Nibe provar av intresset, en fastighets pump och en villa pump.Hemmavid loggar jag min 1145'a via modbus och den lilla Intel atom bestyckade servern kostar mer i elförbrukning än premium tjänsten per år.