0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
16,7 kW innebär alltså att det går runt 400 kWh per dygn i "stand by", det är väl knappast troligt.
Hej,Hur stor är er elförbrukning när huset står tomt och värmen "avstängd". Med andra ord när värmepumpen inte går och och inga "vanliga" hushållsapparater är i gång. Typ det som händer när ni är borta, om man räknar bort värmekostnaderna.Det som får räknas hit är bl.a. följande: - cirkulationspumpar som måste vara igång av en eller annan orsak - ftx eller annan ventilation som borde vara igång för att tillföra frisk luft till huset - kylskåp/frysbox som ni anser måste vara på eller som ni brukar ha på under sommaren - boxar för internet-anslutningar etc. - eventuella avfuktare etc. - annat som bara av någon anledning måste vara igång eller som ni aldrig stänger avDet jag är ute efter är att kolla om hur mycket det kan skilja i "bas"-förbrukningen.Eftersom vissa apparater är bara igång ibland så kunde måttet vara per dygn (24h), alternativ i W om det bara går
Dagens elförbrukning kommer landa på ca 32Kwh diffen 17Kwh är bara varmvatten90% av varmvattnet står ungdomarna för idag...
Just nu drar huset mellan 239-359 Watt, jag har lokaliserat det mesta, men jag hittar inte 60-120watt.